mandag den 3. januar 2011

Frederikshavn og en søndag....



























Søndag eftermiddag hentede Orla og jeg vores ting på Frederikshavns Kunstmuseum......og her fik jeg taget nogle billeder fra udstillingen...og fordi lyset i museet er så godt, kan jeg nemt gå rundt med kameraet håndholdt og tage billeder.....
Ketty Steffensens malerier blev baggrund for podierne med både mine, Orlas og Ragnhild Dalsgaard Pedersens ting.....og da vi satte tingene op, så prøvede jeg at tænke opstillingen af mine skåle ind i en helhed, så der så vidt muligt blev en positiv korrespondance......
Vejrmæssigt var det en smuk dag og hjemturen i bilen bød på den smukkeste solnedgang, jeg længe har set...jeg fik taget et par enkelte billeder fra bilen i nærheden af Aalborg....men hver gang jeg kiggede ud på en gruppe af træer, så var det så smukt...vejret og solens lys skabte en så fantastisk klarhed, at man kunne ane hver eneste lille gren i hvert et træ...og den orange farve, som farvede himlen, hensatte mig i en fornemmelse nærmest at være i et storladent landskab.....
ja sådan kan et simpelt dansk frostlandskab få en naturromantisk stemning frem...såmænd...

8 kommentarer:

Madame sagde ...

Sikke nogle smukke billeder, Anita - dejligt at få et indtryk fra udstillingen! Malerierne danner en meget smuk baggrund for dine ting!

Og ja, naturen kan være helt speciel ved solnedgang i frostvejr, og lyset kan blive nærmest orange eller endog nærmest pink.

Anita Thomhave Simonsen sagde ...

Hej Madame..tusind tak....

Jan Dresler sagde ...

Det er dejlige ting I laver begge 2.

Jeg håber, at I fik en god respons på udstillingen ?

Anita Thomhave Simonsen sagde ...

Hej Jan ! Rigtig mange tak skal du have....ja der var fin respons på vores ting og det er jo dejligt....

thomas heddinge sagde ...

Rigtig flotte billeder, virkelig flot arbejde, en ren nydelse at se det.

Jeg kender dig ikke rigtig, men kan rigtig godt lide billederne :D

Anita Thomhave Simonsen sagde ...

Hej Thomas !

Tak for dit besøg...og tak for dine smukke ord...det er altid dejligt med sådan en skøn respons... :O)

Conny sagde ...

Det er rigtig flotte ting i har lavet,håber jeg snat får lov, at opleve jeres ting på en udstilling her eller i Randers.
Det er smukke billeder du har taget.

Anita Thomhave Simonsen sagde ...

Hej Conny !

Rigtig mange tak skal du have....jeg skal i hvert fald nok lægge information om det herud...
hav en god dag..eller aften, ifald du er sent oppe...