torsdag den 31. marts 2011

Noget i haven klarer det heldigvis selv...


Syren i knop


erantis under cornel


rabarberbed


rabarberne buldrer frem...kom gerne


purløg er også på vej


forårssåede og efterårssåede hvidløg


de efterårssåede er på vej


jordskokkerne er dog lagt i jorden for godt en uge siden


min store staude "Astilbe" har knopper...og skvalderkål som nabo :O)






















Dejligt at der er ting i haven som ikke skal sås og forkultiveres men bare kommer frem af sig selv...og det springer frem lige i øjeblikket....vi har haft en del sol og idag regner det så det plejer at sætte godt skub i det hele...inden man får set sig om, så går man rundt med plæneklipperen, bliver solskoldet og har opgivet nogle af de projekter man har planlagt, for der sker virkelig meget i den nærmeste tid i haven....men sådan er det altid.....man skal glæde sig over det man når, og særligt over det som kommer igen år efter år og vækker genkendelsens glæde....
Noget jeg vil glæde mig meget til er rabarberne...sidste år blev de flyttet og vi undlod at bruge af dem....og det var svært, for de stod rigtig godt i deres eget lille bed  i et område tæt ved vejen...
Og jeg vil glæde mig til en rugbrødsmad med kartofler med radiser og frisk purløg, salt og peber og man kunne nok også finde på at bruge lidt skvalderkål til noget...friske nye skvalderkål. Brændenælderne kommer også på et tidspunkt...her har jeg kun set dem inde i  kanten af drivhuset ......jeg har tidligere lavet brændenældesuppe med fløde og det kan anbefales...
Og jeg glæder mig  til at syrenen vil blomstre i en lyslilla farve....
Og til at få noget mere sol...foreløbig er jeg kun solbrændt i ansigtet...men udeliv her i forårssolen kan sagtens give en god kulør....og sjovt at gå rundt og blive solbrændt med hue og haltørklæde på....

Hvor er det fedt med alt det grønne der kommer frem og en klar fornemmelse af at foråret virkelig har bidt sig fast....

Ingen kommentarer: