onsdag den 9. marts 2011

Tidlig såning i drivhuset...

Birka tager med i drivhuset....men hun keder sig

Bed som har været opvarmet af plastik

tidlig såning...håber det spirer frem

Så kommer der plastik over  buer af rød-el



























Dagens foreløbige havearbejde har heldigvis været i drivhuset for det regnede mens jeg såede.....3 forskellige slags salat...jeg blandede frøene og strøg den ud i én række...så det kommer blandet...bl.a. rød og grøn pluksalat så der forhåbentlig kan høstes tidlig salat.....
spinat, radiser og forårsløg.......forårsløgene vil jeg glæde mig til.....selvom de er ret billige at købe.....jeg har fået en madopskrift på en kyllingeret, hvor der bruges forårsløg...det hele bruges både det hvide og det grønne...og så bruges der karry...og netop karry og forårsløgene sammen giver en smuk limegrøn farve til sovsen....for basis for sovsen er kokosmælk....jeg faldt for retten fordi den får den der limegrønne farve, men selve retten smager også godt....

Birka kan sagtens forestille sig noget mere spændende end at være i drivhuset og alt det der havearbejde kan godt tage overhånd, mener hun....også selvom der er lidt godbidder i lommen...så der er mere ophidsende ting end at sidde og kigge på én der sår frø....synes hun afgjort... :O)

10 kommentarer:

Per sagde ...

Jeg tror måske også, jeg ville ligne Birka med det der havesjov ;-)

Cidinha sagde ...

Dear friend, Anita

The delight of place where you live. I love to plant, grow, harvest.
An indescribable pleasure. Nothing more exciting, even, than sit and watch the fruits of that plant.

hugs
Cidinha

swinkie sagde ...

Your garden looks wonderful with the new bed for spring delights and who is that gorgeous dog!

KirstenK sagde ...

Set med Birkas øjne forstår jeg hende godt...Spændende at følge dine havegøremål...

Anita Thomhave Simonsen sagde ...

hej Per !

ja Birka synes også det er snyd at du selv kan bestemme... :O)

Anita Thomhave Simonsen sagde ...

Hi Cidinha !
Thanks....I do agree with you absolutely...seeing the plants grow are so nice and fulfilling...and even though it stats all over again every year..it is very delightful...and plnating and growing in the garden isn´t exactly the same even though so much is similar...
hugs from me too
Anita

Anita Thomhave Simonsen sagde ...

Hi Swinkie...nice with your visit here...my dog Birka is just my chocolate lab, 5 year old....prefer walk for gardenwork...but love to be lying in the grass in the garden and watch if dogfriends are coming for a visit...
nice thoughts from here... Anita

Anita Thomhave Simonsen sagde ...

Hej Kirsten....heldigvis så elsker hun at ligge i haven om sommeren og lige for tiden gider hun kun hvis solen skinner om formiddagen...så kan hun ligge udenfor bagdøren og lune sig i solen..og stadig holde lidt øje, hvad der sker...hvem går forbi....og Birka går så mange hundeture her i engområdet...så får hende er det en stor fryd at gå villavejsture i området og det var vi igår og der var rigtig mange steder der skulle snuses grundigt...men idag så skulle vi ikke og jeg kunne godt se det på hende, for hun stod bare stille og kiggede på mig, da jeg vendte om på vejen for at gå tilbage...øv ! tror jeg hun tænkte og prøvede 3-4 gange bare at stå stille og kigge på mig, når vi havde gået et stykke vej...men det må blive en anden dag...og så skal jeg også huske at have en eller to poser med, for der kan jo ske noget, der kræver opsamling....
Men villavejsture er et hit hos Birka....

Madame sagde ...

Du er vel nok flittig i haven - jeg er meget spændt på at følge, hvad du har sået! Det lyder lækkert med din kyllingeret, der indeholder kokosmælk, forårsløg og karry - lige sådan noget vi også holder af her i huset!

Anita Thomhave Simonsen sagde ...

Hej Madame...ja haven må stå for tur for tiden....og det er dejligt at få jord under støvlerne, neglene og møgbeskidte hænder...får heldigvis kan man jo blive vasket og støvlerne få en tur i en vandpyt og bankes rene når de er tørre....men jeg lignede godt nok én, der havde været i marken fredag eftermiddag, hvad jeg så også havde og fået sat stolper op...så lidt flittig havearbejder var jeg vist..