mandag den 28. november 2011

anbefalinger...

En spændende udstilling af kunstneren Martin Bigum på Randers Kunstmuseum og derefter flytter udstillingen til Vejle og derefter til Kastrup... se mere her og her

En anden anbefaling er et lækkert spisested i Århus og klik dig gerne ind på Jyllandspostens anmeldelse og Råbars egen hjemmeside....jeg har spiste mexikanske spidskålsruller og fik en havtornsmoothie...ja og småsmagte andet....kan kun anbefales på det varmeste for smagen...himmelsk.....

og så også en enbefaling af Aros caféens udsøgte betjening og deres croissanter...bløde som barnenumser....(som man jo siger)... :O)

4 kommentarer:

KirstenK sagde ...

Jeg er vild med Martin Bigum...så tak for linkene...og da også godt med en anbefaling af cafeen...så vd man da det til en anden gang!

Anita Thomhave Simonsen sagde ...

hej Kirsten.....selvtak...ja det er fedt at få links til nye steder...små lækre caféer og den slags....og hellere spise lidt men godt, når man er i byen....husker engang jeg var i Århus og skulle have mig noget billigt at spise og gik på et pizzasted...det var nærmest som at få kedeligt brød med fedtet pålæg på, der drev af usund fedt.....ikke fordi der er noget i vejen med at spise fedt eller pizza....men det var virkelig en klam fornøjelse......og min erfaring siger mig at ofte så koster det faktisk ikke mere at spise et sted, hvor der bruges råvarer af god kvalitet...hvadenten det er kød eller grønt eller pizza.....man skal bare lige vide det og ikke springe over hvor gærdet er lavest...smagen af mad er vigtig og lige nu lommer jeg til at tænke på alle de dårlige julefroskoter jeg i tidens løb har sat indenbords....ta`selv på restauranter og for meget kedelig og fed julemad....ikke fordi jeg ikke kan lide medister eller kød overhovedet...men erindringen om dårlige julefroskter får lige billeder af medsterpølsen frem...
NÅ der kom vist lige lidt kvababelser over julemåneden op i mig...heldigvis er min julefroskostliste ret beskeden....

Jan Dresler sagde ...

Der skete et koks da jeg skrev min kommentar, så jeg prøver igen (og måske er den her så i 2 udgaver):

Uha - jeg glæder mig til at se Martin Bigum udstillingen herovre. Han er jo ikke ligefrem kendt for at være enorm aktiv på udstillingsfronten.

Og tak for oplysningen - den udstilling var gået min næse forbi.

Og Aros - jeg må se at tage mig sammen, for jeg har endnu ikke været der endnu.

Anita Thomhave Simonsen sagde ...

hej Jan !

Aros er et godt sted og de har ofte mange udstillinger på samme tid...jeg bruger ofte deres café bare tilo at købe kaffe og lidt brød, hvis jeg er i århus....og den kan man bruge uden at købe billet...bogbutikken kan man også bare besøge og man kan bruge museet som gennemgang, da der lissom er en gade, man kan gå igennem....men jeg tror du på et tidspunkt, når du får en lejlighed til at besøge Aros...vil finde rigtig meget godt og spændende at fordybe dig i....Guldalderen er rigt repræsenteret også og også mange andre perioder...noget som er spændende ved Aros er de mange rum i kælderen...hvor der er indkøbt særlige kunstværker dertil....og ofte er der helt mørkt, når man entrer kælderen og skal finde de forskellige kunstværker...man kan dog godt se at komme rundt, men i de forskellige udstillingsrum er der temmelig mørkt...det giver en fin og spændende intim fornemelse og giver focus på oplevelsen af kunsten der i kælderen...
Men jeg er sikker på der er mange museer i dit område, jeg vil nyde at se og en del har jeg heller ikke besøgt endnu...så noget har jeg også tilgode....faktisk er det ved at være ret længe siden jeg har været i Kbh. og ting ændrer sig jo hurtigt...så nyt er der helt sikkert kommet...

venligst Anita