tirsdag den 31. januar 2012

bearbejdning af maleri...
























Jeg bruger ofte hvidt på billedet, når ting i det ikke fungerer for mig....så kommer der et lag hvidt på har jeg erfaret...og fint nok...jeg har en eller anden lidt udefinerbar fornemmelse hvor jeg vil hen med billedet...men det tager sin tid og jeg laver lidt hele tiden, dog uden at billedet kommer i retning af, at være der hvor jeg synes.....sådan kan man have det med meget andet end malerier...når man skriver en opgave, evt. når man skriver tekster...digte, prosa eller andet....og det kan vel også bare være sådan generelt i livet...at man famler lidt i det uvisse nogen gange...men på et eller andet tidspunkt viser der sig en løsning...siger min erfaring mig...så der må bare ventes tålmodigt og arbejdes på det...

14 kommentarer:

Elisabeth Omdahl sagde ...

Spennende å se deg på maleri igjen!
Gjenkjenner absolutt å måtte ta flere runder for å bli fornøyd.
Lykke til.

Conny sagde ...

Jeg er sikker på du nok skal finne en løsning,
Jeg har savnet dine indlæg.

KirstenK sagde ...

De tre firben er parate til at løbe op over lærredet kan jeg se...det er lige før de spurter opad...
Mon ikke det er sådan med mange ting at man famler sig lidt frem og man mærker at det føles godt nok men bare ikke helt rigtigt...sådan har jeg det i alle fald med rigtig mange ting...så snart man mærker at noget er rigtig godt er man slet ikke i tvivl...

Jan Dresler sagde ...

Halløj hvor det har ændret sig, det billede.

Spændende, spændende.

(.......og husk lige, at gøre dig og Orla den glæde, at I smutter ned til Århus og ser Olafur Eliasson' "ting". Gad godt høre din/jeres mening om den oplevelse...)

Anita Thomhave Simonsen sagde ...

Hej Elisabeth !

mange tak skal du have...ja det nyttet ikke at stille sig tilfreds om man ikke er det...så må det vente og billedet stå langs væggen eller andet...og lykke til er dejligt at få...og dit arbejde med dine billeder er også en inspiration for mig til at arbejde videre med mine egne billeder...jeg tror din energi den smitter mig..tak..

Anita Thomhave Simonsen sagde ...

hej >Conny !

mange tak for dine søde ord...ja der har ikke været så mange indlæg hos mig denne vinter...ved ikke helt hvorfor jeg ikke er så flittig med indlæg som jeg plejer...men det kommer igen, helt sikkert...og du har ret jeg finder helt sikkert en løsning på et tidspunkt og ofte kræver det refleksion og forsøg hen ad vejen og en åbenhed overfor mine fornemmelser for billedet...det kan være lidt famlende nogel gange...

venligst Anita

Anita Thomhave Simonsen sagde ...

hej Kirsten....jeg har det nemlig sådan som du beskriver...jeg ved det når det føles rigtigt...lidt en underlig proces....måske fordi det er lidt ordløst at arbejde med billeder og ivhertfald jeg arbejder meget med fornemmelser....og så skal det fungere som udtryk for det jeg gerne vil have det til at være og samtidig fungere som et interessant bilede....og det kan selvfølgelig selv være svært at vurdere....og en smagssag måske også...

venligst Anita

Anita Thomhave Simonsen sagde ...

Tak jan....må se hvad de sker videre med billedet...men føler jeg har mere retning på det nu...apropos Eliasson, så har jeg faktisk ikke umiddelbart planer om at tage på Aros, men hvem ved...ifald skal jeg nok skrive om det...det var spændende at læse om din begejstring og gode oplvelse af værket....har en forenmmelse af, at jeg absolut vil kunne lide det...så måske....

venligst Anita

Madame sagde ...

Hej Anita! Det er altid meget spændende at følge den kreative proces og læse om dine overvejelser. Jeg kan forestille mig, at intuitionen ofte kommer med bud, som måske slet ikke er bevidste? Glæder mig til at se, hvad der videre sker med dit billede.

Anita Thomhave Simonsen sagde ...

hej madame...du har så helt ret...intuitionen er spændende ting at bruge som vejleder og oftest er det også en intuitiv fornemmelse, der sir` når billedet er færdigt....jeg har arbejdet lidt med det her til aften og imorgen har jeg nogel nye idéer, som skal udføres...

sidsephos sagde ...

Når et billede ikke rigtig er der, lige der, hvor man vil have det. Der er ellers meget godt i dine farver, men hvis din egen ide er noget andet... Er lige nu igang med et billede, som jeg sender til KP.. Prøver nu for alvor..

Anita Thomhave Simonsen sagde ...

hej Sise !

tak skal du have...ja du kender det nok med fornemmelsen for hvornår man er tilfreds med det og det handler jo også om hvad man har af planer med det...eller i hvertfald skal det føles rigtigt og føles færdigt....og det kan nogen gange være en underlig og langtrukken proces med nogel billeder...jeg ser det som en læreproces og kan faktisk godt lide at arbejde på den måde og bruge tålmodigheden og ændre på det...dog ikke så sjovt, hvis man har en deadline og skal have det udstillet i nærmeste fremtid...men det er ikke tilfældet her....
hvor spændende at du sendet et billede til påskeudstillingen...ja det koster nogel penge og noget arbejde....og det er jo altid et spørgsmål om censorernes smag og hvad de vil med Kp det pågældende år....men hvo intet vover, intet vinder....men jeg tænker positivt sammen med dig og ønsker held og lykke med det...og håber du får det antaget...:O)

venlige tanker Anita

folehave's univers sagde ...

Det er da så sandt, som det er sagt. God arbejdslyst.

Anita Thomhave Simonsen sagde ...

hej Anne !

ja sådan er det ...tvivl og en fornemmelse for at man ikke helt er der, hvor man vil med noget...tja det er en del af livet og ofte af det at man lærer tålmodighed og at vente og se noget positivt i det også...og du kender det kan jeg fornemme...tak for dit ønske om god arbejdslyst....altid dejligt med positive tanker...tak...

venligst Anita