onsdag den 29. februar 2012

So far yet...




















Arbejder nu med resten af billedet.....slangemotivet er på plads og lidt er tilføjet....jeg har en idé om at arbejde med plantemotivet i billedet....tilføje mere farve, men uden at det springer for meget i øjnene og tager opmærksomheden fra hovedmotivet, som er den gyldne slange....en slange som jeg gerne vil have springer mest i øjnene, når man ser billedet....og som jeg vil have giver et indtryk af noget gyldent og ophøjet.....men resten af billedet er stadig for fersk og mangler noget....håber at kunne tilføje billedet det, der skal til for at det ikke er aflæst for hurtigt...

4 kommentarer:

KirstenK sagde ...

Slangen sjtjæler rigtig nok billedet for nu..men ikke på den negative måde...Men når der bliver tilføjet lidt mere udenom bliver det rigtig godt. MHT slangen i dit billede, så opfatter jeg ikke slangen som den farlige og ulækre slange, men som en mere respektindgydende slange, altså på den positive måde...Glæder mig til at se fortsættelsen!

Anita Thomhave Simonsen sagde ...

hej Kirsten...jeg tænker også slangen som symbol på både det positive og det negative....som et symbol på livsenergi....og som en slange i det virkelige liv, oftest noget du skal have respekt for og bemærke....og læser man om slangen som motiv i forskellige religioner, så er den symbol på en stærk energi...livskraft og er en utrolig kraftkilde, men kan også være det modsatte...lammende og ildevarslende....så der netop to sider af den som symbol, som du også nævner...glæder mig at du ser den som en positiv og respektindgydende slange...hvilket nok også er det jeg gerne vil vise med den måde jeg skildrer den på....jeg har prøvet at skildre den som en meget ophøjet slange ved at give den en gul farve som jeg har prøvet at få til at fremstå som en gylden og givet den et smukt, sirligt mønster og af en elelr anden grund så blev den blå og indre slange en del af den, hvilket jeg egentlig ikke havde tænkt, men bare den gyldne, men rent billedmæssigt og farvemæssigt og indholdsmæssigt også, er jeg mere tilfreds med den som den er blevet og netop den blågrå farve synes jeg selv er med til at fremhæve den gule, give bevægelse og som farve er den komplementær og netop komplementærfarver har det med at fremhæve hinanden....
Lige nu er jeg igang med at skabe lidt mere rumlighed i billedet...tænker lidt på at give billedet en et element af erindringsrum...ved at tilføje nogel flere genkendelige elementer...måske sådan lidt mere collageagtig...som jeg egentlig synes der allerede er lidt...tak for din interesse...det er et billede jeg nyder at arbejde med...

Madame sagde ...

Hvor er det spændende, Anita! Jeg er spændt på at se, hvordan billedet ser ud, når du er færdig.

Anita Thomhave Simonsen sagde ...

hej madame....kan se du har lagt kommentaren før jeg lagde de færdige malerier på...så nu er det helt færdigt...ikke fordi der på det her er lavet så meget mere