mandag den 4. november 2013

rådyr på besøg....:O)


















De to sidste dage har jeg haft besøg af et rådyr i haven helt tæt på huset.....ca. 1-5 meter fra huset har det opholdt sig...idag fra ca. kl. 10 til kl. 16.45.....det spiser og lægger sig og hviler lidt ( dog lyttende) og ja så skulle det osse lige tisse, som kan ses nederst.....når det ligger, så foregår det bagved den store røde busk, og så kan jeg ikke tage billeder fordi buskenes mange grene gør det umuligt at fokusere med kameraet.....men jeg fik lige en del rimelige skud, de den gik rundt i godt vejr....

Det er hyggeligt at have besøg af et dyr så lang tid..selvom jeg var væk en times tid, så var det der stadig og lod sig ikke forstyrre af, at jeg laver lyde på den anden side af huset, når jeg smækker med døren, tar`min cykel m.m.....men jeg undlader at åbne vinduerne...i så fald ville den kunne lugte mig og det ville skræmme den væk...men jeg kan faktisk gå helt hen til vinduet...bare jeg gør det roligt og ikke bevæger mig unødigt hurtigt...
sød er det lille kræ....det er spændende om det dukker op igen i morgen ...

2 kommentarer:

Jan Dresler sagde ...

Det var dog en herlig oplevelse at have som daglig gæst. Spiser den bare hvad der er eller smider du lidt ud til den ? Og måske når vinteren sætter rigtig ind ?

Selv har jeg kun haft besøg af bag-bagboens (2 huse væk) høns...og dem har jeg ikke engang selv set, men min nabokone, der er på barsel, fortæller at de er der næsten hver dag.

...for resten....er du stadig hjemmegående/arbejdende "gårdmandskone" på fuld tid ?

Anita Thomhave Simonsen sagde ...

hej Jan...ja, stadigvæk er jeg ikke på arbejdsmarkedet....og det fungerer fint økonomisk....så med mindre virkeligheden ændrer sig så det ikke kan lade sig gøre...vil vi indrette os på den måde....
men rådyret var der dog kun to dage i træk...siden har jeg ikke set det...det kan selvfølgelig være der, når jeg ikke er hjemme, og det kan jo osse være det kommer igen...jeg smider ikke noget ud til dem, de spiser mest græs og planter, som der er en del af stadigvæk...vi har dog prøvet at smide noget ud til dem om vinteren, bl.a. gulerødder, men de spiser det ikke...jeg tror de helst vil have noget som er frisk, og selv de hårde vintre vi har haft, har de ikke taget noget...men det jeg har smidt ud til fuglene og hæng op i træer, det bliver spist..særligt korn i fedt er populært blandt fuglene...osse fasanerne kan finde på at sætte sig i træerne for at få fedt-og-korn, om end det er lidt en ubekvem stilling at indtage for dem....så måske jeg kunne lave nogle og placere dem lavere, så fasanerne kan nå dem.....
sjovt med dine hønsebesøg...tja hvad der sker i ens hjem, når man ikke er hjemme og på arbejde....det er lidt sjovt at få at vide...jeg har nogen gange tænkt på, at det kunne være sjovt at se alle de dyr, der går rundt udenfor om natten....ofte, når vi/jeg har været ude om aftenen og kører hjem ad markvejen, ser vi rådyr, der krydser vejen og en gang imellem en ræv....

venlige tanker fra
Anita