mandag den 6. januar 2014

færdigt billede....Bladformer...


Det øverste maleri er det endelige ....de to nederste er eksempler på hvordan det har set ud undervejs....

bladformerne er igen blevet forenklet og baggrunden er blevet mørkere...bladformernes klare farver har fået en del lag maling for at virke mere dækkende...






selvom  arbejdet med maleriet foregår i fremadgående og tilbagegående skridt....så får jeg prøvet noget af undervejs og det kommer mig forhåbentlig til gode senere hen.....

:O)

4 kommentarer:

Jan Dresler sagde ...

Jeg kan godt lide din færdige version. Det virker....afdæmpet ? ....og på en mode mere roligt end de 2 andre billeder af samme du viser under processen. Den mørke dybde er helt fin.

Gad vide hvad sådan et billede kommer til at veje, med al den farve du bruger - med fremadgående og tilbagegående skridt :-)

Anita Thomhave Simonsen sagde ...

hej jan...ha ha ! ja det med vægten kan selvfølgelig godt blive et problem ifald der kommer flere kilo farve på, men det er vist ikke tilfældet her....men tak for dine pæne ord og ja det er blevet mere roligt....og det glæder mig osse at du synes om at bagrunden er blevet dybere i farven....det er en varm brunlig lilla som jeg har brugt her...

tak for kommentaren...:O)

Sidse sagde ...

Jeg troede jeg har lagt en lille fin kommentar til dig. Men nej. Jeg er nu ret vild med dine klare linier og strigente måde at bruge billedfladen på. Dine farver er så fine.

Anita Thomhave Simonsen sagde ...

hej Sidse...tak skal du have...ja jeg tror osse nogen gange at jeg har lagt en kommentar og må så se efterfølgende, at den kunne jeg ikke finde....nogen gange så kan man føle det som om, noget forsvinder pist væk....ofte tror jeg for mit vedkommende at jeg af en eller anden grund for afskrevet en kode forkert og så glemmer at tjekke om kommentaren er modtaget....men jeg kan osse bare komme til at slette den i forbindelse med at udgive den...surt er det i hvertfald, når man lige har formuleret sig.....så blivewr det nogengange sådan lidt underligt at skulle gentage, ofte kan jeg ikke helt huske hvad jeg skrev....måske kan du genkende lidt af mine oplevelser..
Anyway...glad for at læse denne her....
er nu igang med et nyt maleri som jeg går og arbejder på og snart kommer det foreløbige resultat på...hav en god fredag Sidse....jeg sender dig gode tanker herfra

smil Anita