torsdag den 11. juni 2015

Jeg må overgive mig....

Jeg kan rigtig godt lide kunstnergruppen Rimfaxe og holder meget af den eksperimenterende tilgang og  kærligheden til materialerne som har været  kendetegnende for gruppen....
Jeg faldt tilfældigt over den her video, hvor Kunstpakhuset har besøg.....der skal laves et  tv indslag til TV Midtvest og den besøgende kvinde skal interviewe lederen af Kunstpakhuset i Ikast, der huser Rimfaxes udstilling.....og jeg fik en lidt anderledes oplevelse end jeg ellers får ved at se indslag af den her slags.....og det blev sådan en oplevelse af overgivelse...fordi jeg umiddelbart i starten af udsendelsen fik sådan en oplevelse af, at den yngre kvinde som ankommer til stedet og skal interviewe fyldte utroligt meget som person og jeg fik en umiddelbar fornemmelse af at det stod lidt i vejen for formidlingen.....men undervejs så ændrede min oplevelse sig og jeg måtte overgive mig fordi min oplevelse ændrede sig til en stille jublen over det samspil der var mellem lederen af Kunstpakhuset og intervieweren og særligt den umiddelbarhed som intervieweren har til stedet og sin oplevelse af kunsten og det udgangspunkt, hun tager i det.....og det blev interessant.....og jeg synes faktisk at begge personer, som var noget forskellige, udfoldede sig og fik gjort det interessant og levende at se på kunsten....og jeg må overgive mig til indslaget  og den dynamik og det engagement for kunst som det udviste.....:O)

se indslaget her

Ingen kommentarer: