lørdag den 26. januar 2008

Cornelbusk i solskin...


Billedet her er ikke taget i dag men for et par dage siden...en af de dage, hvor solen skinnede midt på dagen og al støvet og alle nullermændende kom frit frem...
Min røde busk gror helt vildt ved at sætte grene, der bøjer sig ned mod jorden og med tiden sætter rødder og bare bliver bredere og bredere...men den er ved at blive for stor og der er kun ca. en meter hen til huset....og selvom jeg virkelig nyder synet om vinteren, hvor den liver op både blandt sne og blandt alt det grønne, der trods alt er der om vinteren.....
Så når foråret kommer og humøret kommer over mig...og energien til at fjerne alle de grene det fører med sig...for det er fedt nok at skære det ned....virkelig nyde at gå igang med saven og ørnenæbbet.....så skal det selvfølgelig fjernes...og for ikke at tale om fjernelsen af rod/rødder...som måske kan drille.....afhængig af størrelsen og dybden af rødderne.......men indtil videre vil jeg nyde dens røde farve, som er særlig intens i godt vejr.....

2 kommentarer:

Anonym sagde ...

Jeg tror roligt jeg tør love dig en svedig eftermiddag med spaden når du skal have fjernet de overflødige rødder.

Til gengæld sparer du kontingentet i det lokale motionsinstitut, du bliver dejligt tørstig og træt plus du sover godt om natten.

Sammenholdt med at haven bli´r som du vil ha´ den, kan det vel kun betragtes som en god investering, ikk´?

Anita Thomhave Simonsen sagde ...

Yes you´re right allan!

Egentlig kan jeg godt lide sådan noget arbejde...specielt noget med at klippe med ørnenøb..save med sav.....i det hele taget alt, der har med nedbrydning, destruktion at gøre....det eneste er det med at fjerne grenene...og egentlig skal de bare flyttes ned på grunden til en stor bålplads eller en eller anden bunke et sted...men ofte går jeg i stå lige der..og så ligger det ofte et godt stykke tid....indtil min mand beklager sig for meget og så får jeg nok gjort det....men er vild med nedbrydningen...også sådan noget som at save brænde...stable brænde...og du har ret...man bliver så dejligt træt,beskidt og svedig så det driver fra tøjet....