onsdag den 25. juni 2008

hvad jeg mødte på en lang tur med hunden her til aften....


Denne dejlige gamle danske hønsehund er vores nabo og hedder Loui.....den blev inviteret med ind i haven efter vores gåtur og så legede Loui og Birka til den store guldmedalje..og nu er hun ret træt...

så denne smukke gren med mættet gul lav på......vidunderlig farve....

på vejen hjemad lige før vi mødte Loui......og så kan det være der kom mere fart på da den så sin ven.....

mange steder på engen er der veksler, der er det samme som dyrestier dvs. stier i landskabet, der er trådt ned af forskellige dyr...her er det sandsynligvis rådyr og ræv men det kan også være mennesker og hunde, der går på de samme stier....

..og så var det at jeg selvfølgelig troede det var noget blod umiddelbart....men det var en afmærkning med rød spraymaling i forbindelse med et konditionsløb, der løb af stabelen i området.....området her i engen et et populært område for løbere og folk, der går stavgang og der er også en gang imellem marchforeninger, der arrangerer traveture......

5 kommentarer:

Anonym sagde ...

ih det lyder som en dejlig tur! :)
Jeg troede da også lige du havde taget billede af en plet hvor et dyr var blevet flået :( det var lige makabert nok til mig... Så godt det bare er kondiløberne som rumsterer! ;)

Anonym sagde ...

her lige været en tur på flicker - wow ngle flotte skåle du laver, det er HELT vildt! :) Udstiller du med dem?

Jeg tænkte om du måske kunne hjælpe mig?
Jeg har en figur jeg ha lavet af ståltråd og staniol, beklædt med tekstiler for til sidst at blive limlakeret. Jeg vil gerne have figuren til at se rusten ud (elsker den brun-orange farve) med med hvad gør jeg dette og kan jeg mat-lakere efter så den er vejr-bestandig?

Måske du kan give et godt tip? :)

Anita Thomhave Simonsen sagde ...

Hej Helle!

tak for dine rigtig pæne ord om mine skåle....ja jeg udstiller dem og sælger også.....jeg laver selv rustet papir der bliver brugt til skåle jeg laver det af papir, der ligger på jern og bliver vådtet med alm. eddike og det trækker rust ud af jernet ..ud i papiret....
Men jeg ved ikke helt hvad det er du vil ruste...er det tekstil, så kan du gøre det på samme måde som jeg gør med papiret...men er det ståltråd og staniol...så ved jeg ikke om det er nok med eddike ...måske eddikesyre...du kan jo prøve dig lidt frem på de forskellige materialer hver for sig, vil jeg foreslå....om det er nok at lakere med matlack så den er vejrbestandig...kommer nok an på hvad det er for en slags lak..det skal i hvertfald være noget til udendørs brug, men om det holder kan jeg da have mine tvivl på......er det noget der skal stå udenfor i haven evt. ?

billedmager sagde ...

Hvor er det godt at din og nabo hunden kommer godt ud af det sammen. Der findes ikke noget bedre end motion med leg! Hav en god weeknd.

Anita Thomhave Simonsen sagde ...

Hej Anita!

tak for kommentaren.....ja Loui er en dejlig hund og apropos et tidligere indlæg om Blicher, så har jeg fundet ud af, at han ihvertfald har haft sådan en gammel dansk hønsehund....jeg har lige slettet mine to kommentarer med uduelige link og lavet 2 nye kommentarfelter..og de skulle virke med billeder af Blicher med hund m.m. ...og god weekend til dig også...