mandag den 27. juli 2009

En stor del af søndagen i haven...


Efter at have slået græs fik jeg lige lidt mere energi til at gå igang med havestykket. Her er egentlige bede med bærbuske, nogle bede med prydplanter og bede med rabarber, jordskokker, jordbær, krydderurter, tyttebær, æbletræer m.m.
Men det er svært at se bedene for det hele er groet til i ukrudt, der er ret højt....noget af havestykket er blevet gravet op med en minigrab, så jordbærbedet og nogle bede med røde stikkelbær og røde ribs er røget sig en tur, så vidt jeg kan se.....ovenfor ses indgangen fra vores have med græsplæne og det ser vildt ud....

Først prøvede jeg at bruge en græstrimmer på benzin, som jeg havde fået repareret men det duede ikke....den fik hele tiden det høje græs og ukrudt snoet om sig og jeg fandt ud af, at når det var så højt, var det bedre med lidt håndkraft...skulle det hele tages kunne en le sagtens bruges, men jeg skal jo ind og finde bedene og bærbuskene, så jeg går mere forsigtigt til værks...så jeg bruger en hæksaks og klipper forneden og samler det i en stor bunke....heldigvis bliver ukrudt mindre, når det har ligget et par dage, for der er godt nok meget...men jeg må tage lidt ad gangen... også for ikke at få ondt i ryggen og skuldrene...halvvejs oppe i billedets højre side ses en solbærbusk lige lidt længere inde end bøgehækken....her fandt jeg en forladt fuglerede....

..her ses bunken af ukrudt og en sort spand, jeg fandt under græsset og ukrudtet.....

Fuglereden var meget fint lavet og lavt placeret...hvad det er for en fugl, ved jeg ikke......men måske en solsortrede vil jeg gætte på...... Orla fik lige spurgt en af vores venner, der var på besøg i går og han har meget erfaring med fuglereder......og mente den var for lille til at være en solsortrede...og at det nok var en sanger af en slags....

solbærrene er modne og klar til at blive plukket.....smagte lige på dem....

2 kommentarer:

Conny sagde ...

Jeg kan godt forstå, du tager et stykke af gangen.Den rede er alt for pæn til at være en solsorterede,synes jeg.

Anita Thomhave Simonsen sagde ...

hej Conny !

Orla siger at du har helt ret...en solsortrede er mere grov i det og denne jeg fandt er mere elegant....tak for din kommentar...hyggelig og lærerigt...altid dejligt med folk, der har erfaring indenfor et felt, man ikke selv er så kyndig i...tak...