torsdag den 2. september 2010

Skitsering...prøve nye former.....

Jeg har tænkt mig at prøve at lave nye former for papirskåle...som nok ikke er ret meget skåle, men mere nogle lukkede former.......ikke decideret ren skulptur men anderledes end de former jeg ellers har brugt.....jeg har arbejdet med papiret og bygget skåle op efterhånden i en del år, så min erfaring med at arbejde med det våde papir gør at jeg kan bygge mere frit og ikke er saå afhængig af en støttende form som tidligere.....og det er noget med at bygge lidt af gangen, så det som allerede er tørt fungerer som en form for støttende skelet for det nye og våde papir...

jeg har også tænkt mig at prøve at bruge nogel kornaks og nogel strå, som jeg fandt på marken....til at bruge enten som en form for mønster på skålene eeller som en form for mønster i forbindelse med et billede...maleri....men jeg har forsøgt med både farvekopiering og fotografering og så bearbejde det bagefter på en eller anden måde....her ovenfor har jeg arbejdet med et foto af nogle strå i mit fotoredigeringsprogram og så må jeg se om jeg bruger det til noget...

her har jeg taget et billede af kornaks, strå og en malet s/h kopi af aksene....

fotografiet af stråene...

fotografiet af aksene...

og her er starten på nogle mindre "papirskåle"...de er slet ikke færdige...på vej mod mere opbygning...den største er med for sammenligningens skyld....her kan ses hvor dan jeg bruger en ret lille skål som start på opbygningen....

Ingen kommentarer: