onsdag den 27. marts 2024

"vand"...


Sidst i august skal jeg igen udstille i Helligåndshuset i Randers med gruppen "KunsTigen" og vores tema i år 2024 er "vand". 

Jeg er ved at arbejde mig ind på temaet og er begyndt på disse  mindre billeder i akvarel og gouache.....jeg har ladet mig inspirere af en feministisk tænkning, der kalder sig "Hydrofeminisme" og her ses kroppen , landskabet, naturen, planetens velbefindende som et stort sammenhængende hele.....

Set ud fra udgangspunktet "vand" så er kroppene og vandløbene en del af hinanden.....og jeg lader mig inspirere af


at vandløbs forgreninger visuelt har lighed med kroppens visuelle forgreninger af eks. blodforsyninger  m.m......

Mit første billede her er inspireret af kroppen som vand......som floder.....

Det andet billede kalder jeg " Tæmmet vand".....floden som en slangeform suges ind i labyrinten og formes og kontroleres......

Det tredie billede er lige på begynderstadiet og jeg tænker umiddelbart på et gyldent kar....en slags hellig gral og jeg har stadig til gode  at integrere vand på en eller anden måde...men det kommer....

Ingen kommentarer: