mandag den 7. april 2008

Den Gyldne...fortsættelse...


Annette Holdensen sætter jeg virkelig meget pris på og har tidligere set udstillinger af hende...bl.a. på Ribe Kunstmuseum i 2003, hvor udstillingen hed "Dialog med en kogebog" og jeg blev meget imponeret af hendes måde at bruge paptryk på....
Hendes bidrag til De Gyldnes udstilling er 6 rimeligt store billeder....her bruger hun som sædvanlig andre muligheder end det rene tryk og ovenpå trykkene har hun tilsat udklip og nogle af udklippene er med en slags net foran....i et rødt billede har hun brugt udklippede blomster, der tilfører billedet noget mønsteragtigt på samme måde som en skovbund af anemoner gør det....

Hun bruger også forskellige dyr..køer,heste, grise, får, salamandere, og rotten, ja rotten som er sådan et udskældt dyr.....jeg kan ikke lade være med at tænke på rottens silhuetvirkning, som jeg synes er meget smuk og grafisk og selvom vi opfatter den som et skadedyr, så er det et dyr jeg imponeres meget af...deres intelligens og evne til at klare sig...og jeg synes egentligt (hvis man ser bort fra dens smittefare osv.) at den er et smukt dyr og egentlig lige så nuttet som et marsvin...ja så er der også lige et par biler...

Hun bruger også fisk i lange baner...rødspætter, ål, torsk, ørred kan jeg lige umiddelbart få øje på....og her bruges også net omkring fiskene...der også små stenciltryk rundt omkring på papiret...
Hun benytter også rotte, frøer, salamander, og en lille barnecykel....samt pindsvin, fisk, gæs, hare, bison, elg, vadefugle, en ugle, en snegl og sommerfugle bl.a. og påsat udklip af grise, får, fisk, salamander, hest, biler og køer....

Jeg har tidligere haft egne fotografier af Anette Holdensens værker lagt på dette indlæg, men har taget dem af, da jeg er blevet i tvivl om det er ok. at bruge dem uden at spørge kunstneren først...så indtil videre...

2 kommentarer:

Benny sagde ...

Spændende når nogen finder deres helt egen stil. Blomsterbilledet er meget fint... også tæt på.

Anita Thomhave Simonsen sagde ...

tak Benny for kommentaren...ja jeg lod mig rive med af min begejstring for Annette Holdensen og lagde lige en hel del billeder ud på indlægget....det er også nogle, der skal ses tæt på, så nærbillederne synes jeg også gav en fornemmelse af det hun laver....jeg er bare så vild med det meste af det hun laver...