Det er så fint, Anita - jeg kan se at du blandt andet har arbejdet videre med skyerne og vandet og laver din oplevelse af synsindtrykket fra din udsigt. Jeg har desværre ikke tegnet og malet siden jeg var teenager, og det er ærgerligt. Jeg forestiller mig det er en slags parallel til skriveprocessen. Man kan blive ved med at ændre eller føje noget til næsten i det uendelige :-)
Hej madame..tak skal du have..ja jeg tror godt man kan lave en direkte parallel til skriveprocessen, som du skriver, hvor man kan blive ved med at ændre og tilføje i det næsten uendelige...og for læseren og beskueren er det jo også et spørgsmål om at tolke det sete og læste udfra sin egen historie/viden/oplevelser...og sproget kan også blive meget komprimeret og indeholde utroligt meget i en kort sætning såvel som billeder kan....og jeg kan også svimle hen ( svimle er nok mit eget ord) over noget sprogligt...eller for den sags skyld over en bog hvor papirkvaliteten, billeder, typografi, layout, sproget, lidenskaben bag bogen osv. synes at gå op i en højere enhed....det kan være en bog, hvor jeg fornemmer at forfatteren har gjort sig stor umage og med omhu lagt al sin kærlighed og kunnen i sit værk....
Tak Kirsten...det glæder mig...det er da al tid sådan lidt usikkert, når man nu ikke er ved vejs ende....men sjovt synes jeg...på flickr er jeg med i en gruppe, der hedder"Work in pogress" og her ligger folk billeder af deres malerier, strik, skulptur, grafik, tegninger, og andre teknikker ud til beskuelse og det er interessant at se hvordan tingene bliver til og hvordan der arbejdes med det.....og her ligger de her også....personligt synes jeg det er interessant at se hvordan andre arbejder med deres ting....for det ser man ikke i det færdige værk.....jeg holder også af at se i forskellige kunstbøger, hvordan konservatorere via røntgenbilleder kan se forskellige lag i malerier og ind imellem opdager ting, som har været en del af billedet, men blev malet over.....
Ja - det er rigtig spændende at følge tilblivelsen. Og jeg kan se, at du rigtig slås med perspektivet = dybden i billedet. Det er pokkers svært med flader og dybde. Ligesom at tegne en person, der ligger lidt ned med f.eks. fødderne mod en. Hold da op, hvor det er svært. Det er noget, man skal slås med.
Kender du L.A.Ring ? Han har lavet et billede, der kan minde om dit (eller omvendt). Check flg. link og scroll ned sådan lige under midten:
http://www.seniorskolen.dk/hojskolen.htm
Det er et meget U_karakteristisk L.A.Ring billede og det er måske derfor, at han ikke har lavet flere af den slags - mig bekendt.
Også han må have kæmpet med perspektivet i forhold til flader og hældninger.
Hej jan...ja det handler om at få det lagt ned, det har du ret i.... jeg kender godt Rings store billede ( som blev en del af kanonudnævnelsen år tilbage)...som hænger på Randers kunstmuseum og jeg har da også tænkt på, at mit billede minder om hans motivisk, det er rigtigt...så måske spiller sådan noget også ind i måden man laver sine billeder på...at man måske har andre billeder i sin billedebagage...det er ret sandsynligt...
6 kommentarer:
Det er så fint, Anita - jeg kan se at du blandt andet har arbejdet videre med skyerne og vandet og laver din oplevelse af synsindtrykket fra din udsigt. Jeg har desværre ikke tegnet og malet siden jeg var teenager, og det er ærgerligt. Jeg forestiller mig det er en slags parallel til skriveprocessen. Man kan blive ved med at ændre eller føje noget til næsten i det uendelige :-)
Spændende at følge med i dit maleris tilbliven...
Hej madame..tak skal du have..ja jeg tror godt man kan lave en direkte parallel til skriveprocessen, som du skriver, hvor man kan blive ved med at ændre og tilføje i det næsten uendelige...og for læseren og beskueren er det jo også et spørgsmål om at tolke det sete og læste udfra sin egen historie/viden/oplevelser...og sproget kan også blive meget komprimeret og indeholde utroligt meget i en kort sætning såvel som billeder kan....og jeg kan også svimle hen ( svimle er nok mit eget ord) over noget sprogligt...eller for den sags skyld over en bog hvor papirkvaliteten, billeder, typografi, layout, sproget, lidenskaben bag bogen osv. synes at gå op i en højere enhed....det kan være en bog, hvor jeg fornemmer at forfatteren har gjort sig stor umage og med omhu lagt al sin kærlighed og kunnen i sit værk....
Tak Kirsten...det glæder mig...det er da al tid sådan lidt usikkert, når man nu ikke er ved vejs ende....men sjovt synes jeg...på flickr er jeg med i en gruppe, der hedder"Work in pogress" og her ligger folk billeder af deres malerier, strik, skulptur, grafik, tegninger, og andre teknikker ud til beskuelse og det er interessant at se hvordan tingene bliver til og hvordan der arbejdes med det.....og her ligger de her også....personligt synes jeg det er interessant at se hvordan andre arbejder med deres ting....for det ser man ikke i det færdige værk.....jeg holder også af at se i forskellige kunstbøger, hvordan konservatorere via røntgenbilleder kan se forskellige lag i malerier og ind imellem opdager ting, som har været en del af billedet, men blev malet over.....
Ja - det er rigtig spændende at følge tilblivelsen. Og jeg kan se, at du rigtig slås med perspektivet = dybden i billedet. Det er pokkers svært med flader og dybde. Ligesom at tegne en person, der ligger lidt ned med f.eks. fødderne mod en. Hold da op, hvor det er svært. Det er noget, man skal slås med.
Kender du L.A.Ring ? Han har lavet et billede, der kan minde om dit (eller omvendt). Check flg. link og scroll ned sådan lige under midten:
http://www.seniorskolen.dk/hojskolen.htm
Det er et meget U_karakteristisk L.A.Ring billede og det er måske derfor, at han ikke har lavet flere af den slags - mig bekendt.
Også han må have kæmpet med perspektivet i forhold til flader og hældninger.
Men spndende at følje dit værks tilblivelse.
Hej jan...ja det handler om at få det lagt ned, det har du ret i....
jeg kender godt Rings store billede ( som blev en del af kanonudnævnelsen år tilbage)...som hænger på Randers kunstmuseum og jeg har da også tænkt på, at mit billede minder om hans motivisk, det er rigtigt...så måske spiller sådan noget også ind i måden man laver sine billeder på...at man måske har andre billeder i sin billedebagage...det er ret sandsynligt...
Send en kommentar