mandag den 27. juli 2009

At være lækkersulten lige pludselig....


Søndag aften ved 22.30 tiden fik jeg bare lyst til lagkage...vi havde nogle lagkagebunde liggende og fløde i køleskabet og stikkelsbær i fryseren...

så mens Orla lavede fyldet ved at koge stikkelsbærrene i en gryde med honning ( vi havde pludselig ikke mere sukker) så piskede jeg fløden....

..så skulle stikkelsbærmassen lige køle en anelse før det kom i lag mellem lagkagebundene og derefter nogle minutter i køleskabet.....alt ialt gik der en halv time, så var lagkagen klar til at spises med kaffe og et lille glas portvin til...og den her måde at lave stikkelsbærmassen på er langt den bedste indtil nu....2 stykker måtte der til....

6 kommentarer:

Per sagde ...

Åh send mig et stykke ;-)

Conny sagde ...

De ser bare lækker ud.

Jan Dresler sagde ...

Hæ - min første tanke - da jeg så og læste indlægget - var at du er gravid :-)

Sådan nogen spøjse indfald med "mystisk" mad på "halv-skøre" tidspunkter, synes jeg man har hørt om at gravide kan få.....

...personligt kan jeg vågne og være helt vild efter at spise nogen peanuts....gad vide, hvad det siger om mig ;-)

Anita Thomhave Simonsen sagde ...

hej jan !

hahahaha!!! nej hvor jeg grinede højt da jeg læste din komentar...du er altså sød....men nej, jeg er vist blevet for gammel til at få børn her i en alder af 47 år.....har i øvrigt lige spist et stykke lagkage....der var lidt tilbage...

Anita Thomhave Simonsen sagde ...

hej Per !

jeg har lige et lille stykke tilbage...men hvad nu hvis posten spiser det ? kunne det ikke tænkes at en sulten post blev fristet af et lille stykke lagkage under sin regnvåde runde.....spøg tilside....tænk hvis man lige kunne det, det ville være dejligt...

Anita Thomhave Simonsen sagde ...

hej Conny !


jeg så at du også lavede noget med stikkelsbær en dag og tænkte strak, at nu må jeg da vist snart få plukket mine....tak for besøget, Conny....