tirsdag den 5. januar 2010

Vinterbilleder....jeg er ved at blive vant til jer....


min troldhassel som gav nødder i sommer...helt uventet og de var så gode og friske....og jeg har aldrig smagt friske nødder før, så det var en delikat oplevelse...lige nu går jeg og knækker hasselnødder med min hvidløgspresser og den er eminent til det....nødderne er rester fra julen, som vi har fået af Orlas mor...dejligt...

lidt af troldhasselen....
Birketræ set fra mit værkstedrum yderst mod byen...med god udsigt over markerne og ind over Randers...og Birka fik sit navn på grund af Birkatræet her...

et kig op mod Fladbrovej...den asfalterede del, for vores grusvej hedder også Fladbrovej.....men snerydningsmæssigt er der en verden til forskel....æstetisk er vores den smukkeste...også selvom den asfalterede Fladbrovej har vejtræer i begge sider...der er ikke noget, der kan hamle op med en gemen markvej med grøftekantsblomster....hegn og køer om sommeren og snedækket her nede om vinteren........men trafikmæssigt vinder den anden, afgjort...

8 kommentarer:

Per sagde ...

Hej Anita!
Flotte billeder! og nu har I da vist fået lidt mere sne ;-)

Sidse sagde ...

Ihhh..wauw.. Det er da fantastiske billeder. Sønnen har fået ferie en ekstra uge, han skulle ellers have været til Aalborg i dag. Men hvor er det flotte billeder. Må være gode inspirationskilder..de der vinduer, der vender rigtigt!

Anita Thomhave Simonsen sagde ...

hej per !
ja vi har fået en del mere sne...imorges var det svært at køre på vejen, det gik langsomt og tog tid...men pyt....ja det er med at få taget snebilleder mens sneen er her.....jeg går også og eksperimenterer med at tage snebilleder, så sneen synes hvid men der er mest mulig tegning i det hvide...og det ikke er alt for blåt eller lyserødt.....

Anita Thomhave Simonsen sagde ...

Hej Sidse ! ja hvad jeg hører er der ret meget sne nordpå og Mors skulle vist være ret meget ramt af sneen....fint med en uges ferie, ferie er altid godt...

KirstenK sagde ...

Dejlige sne billeder...og nu synes jeg det er nok med det sne...vi har snart sne ti tagskægget her...

Anita Thomhave Simonsen sagde ...

Hej Kirsten !

ja I må da være ramt noge mere end os her i Randers...så vidt jeg ved så er der meget mindre i århus end i Randers så det må være her ved Randersgrænsen, og så nordpå, at det meste sne er...og vist meget mere voldsomt jo mere nord og vestpå man kommer...så kunne sagtens forestille mig, at I har en del...og er der store trafikale problemer, så bliver jeg også hurtigt træt af det...

Conny sagde ...

Rigtig smukke billeder,sne er smuk men kan være meget besværlig

Anita Thomhave Simonsen sagde ...

hej Conny !

ja det har du ret i...jeg har gået ret langt idag og gået i en del sne...og har ømme fødder....det kan være hårdt at gå i højt sne ..i sne, der bare hele tiden giver efter, så man bruger mange kræfter i sine ben og fødder, kan jeg mærke...