lørdag den 19. juli 2008

Orla Hedegaard..konservatoren i Rønde..

For en del år siden var jeg i Rønde og inde i Orla Hedegaards butik "Nature shop".

Det var en stor oplevelse for der var alt muligt fra udstoppede leoparder og masser af fugle til fossiler og alskens underlige forsteninger og sommerfugle og utallige stenarter......der var simpelt hen så mange forunderlige ting som kunne købes i alle mulige prisklasser...og man kan sagtens komme hjem med spændende sager uden at skulle punge ud med hele månedslønnen...konkylier til billige penge husker jeg...endda store.

Jeg har været der et par gange siden men det var udenfor lukketid og så gik vi bare rundt og kiggede på alle de ting, der var udstillet i vinduerne....

Jeg har planer om at tage derud igen om ikke så længe og købe mig forsteninger og fossiler og så ellers bare gå og kigge og se hvad han har....

Klik her for at se et spændende slideshow med indlagt musik og tale om Orla Hedgård og hans spændende liv og butik.....
Se her: Nature shops hjemmeside
Nogle lærere og elever fra Århus kunstakademi har også været på besøg hos orla Hedegaard I Rønde se her.

Ingen kommentarer: