lørdag den 24. maj 2008

"Efter Drabet" af Peter Øvig Knudsen...


Jeg har lige læst "Blekingegadebanden" bd. 1-2 og begge bind er utrolig godt skrevet....selvom man kender noget af historien om Blekingegadebanden, er der bare så mange gode historier i bøgerne og rigtig mange spændende detaljer......og man bliver bekræftet i at der er politik i alt....


mens jeg læste "Blekingegadebanden" blev jeg opmærksom på "Efter Drabet" som er skrevet af den sammen forfatter, Peter Øvig Knudsen.....det var NotesOfASecondratePoet, der gjorde mig opmærksom på "Efter Drabet", der handler om et tabubelagt emne som modstandsbevægelsens likvideringer under 2. verdenskrig.....


Nu har jeg lige hentet den på biblioteket. Den har været udlånt, så jeg har haft den reserveret indtil nu, dejligt....jeg kan godt lide at læse om noget der ikke er fiktion, selvom alle texter og alle vinkler på tilværelsen har en vis grad af fiktion i sig....

Ingen kommentarer: