fredag den 16. maj 2008

Skovhornugleunger...er blevet store..


I et foregående indlæg om en skovhornugle skrev jeg at den nok lå og rugede på æggene...men det viste sig at der var levende unger og vi tror der er 3...3 er der ihvertfald...men om der er flere ?...der er en af dem, som er en lille fedbasse og den største.......sidst på eftermiddagen flyver moren ud og bliver væk noget tid og så sidder ungerne alene i reden...hannen sidder nær i nogle graner og passer på.....


Mit kamera er ikke det bedste til den slags fotografering...men jeg fik et rimeligt i dag.....som er lagt på dette indlæg........i går aftes efter mørket havde sænket sig var alle ude og flyve...ungerne inclusive...og de var lidt kluntede...én af dem ville sætte sig på en stolpe ved vores drivhus men faldt ned i græsset....
Vi har den ret tæt på huset...ca. 20 meter og det er ret hyggeligt med sådanne beboere i haven....vi tager hensyn og passer på ikke at opholde os for meget for tæt på dem....kan godt mærke på dem, når græsset skal slås.......de bliver jo heller ikke boende sommeren over...kunne forestille mig at de snart smutter...men jeg ved det ikke....

4 kommentarer:

Anonym sagde ...

Det er så morsomt med disse uglene, fint at du forteller om dem! Jeg kan godt se for meg den lille som bommer på stolpen og faller ned, haha. Men de blir nok snart akrobater.

Anita Thomhave Simonsen sagde ...

Hejsan Oda!

ja der er vist gået ret meget naturblog i min blog for tiden....haven skal passes og der er også gået fuglekig i min fritid....men de bliver nok snart forhenværende naboer, nu er der kun den mindste unge tilbage og den har sat sig på en gren udenfor reden og snart er det nok slut...så kan vi ikke holde øje med dem i reden mere...om de flytter et andet sted hen, ved jeg ikke....eller om de bliver i træerne omkring reden....

Anonym sagde ...

Tak for disse skønne naturbeskrivelser!

Anita Thomhave Simonsen sagde ...

Åh.....selvtak Børge....du har nu også en del fik jeg set på din blog og flotte billeder...også tak for det....jeg lægger dig på min blogrulle...så kan jeg jo kigge ind og se med...

venligst og gode tanker fra Anita